Geografi - Varumärke

Välj att ett varumärk som du tycker uttrycker din personlighet, som du gärna vill bli förknippad med, som du tycker uttrycker vem du är.
Det behöver inte vara ett företag utan allt som kan lanserar som varumärke, som fotbollslag, musikgrupp, eller tom en person. Förklara vad det är med det varumärket du tycker är så bra att du vill bli förknippad med det.

Men du skall även visa att du kan vara kritisk. Diskutera vad som kan vara dåligt med att uttrycka den man är genom ett varumärke.



 

Det är ganska svårt att välja just ett märke som man förknippar med en själv då det finns många olika saker som representerar olika saker hos en själv.
Jag har inte direkt något varumärke som uttrycker min personlighet och den jag är, men om jag nu måste säga en sak så skulle jag antagligen säga.. musikgruppen Coldplay.
Den gruppen väcker mycket känslor inom mig, det finns olika låtar som dem har skrivit som jag har relaterar till olika människor som står mig nära.
Jag har länge lyssnat på Coldplay och dem har en mycket varm plats i mitt hjärta. Det finns en låt som jag har haft med mig länge, som heter The Scientist, som är en av mina absoluta favorit låtar.

 

 

Come up to meet you,
tell you I'm sorry
You don't know how lovely you are,
I had to find you, tell you I need you,
Tell you I set you apart.


Tell me your secrets and ask me your questions,
Oh lets go back to the start.
Running in circles, Comin' up Tails
Heads on a science apart.


Nobody said it was easy
It's such a shame for us to part,
Nobody said it was easy
No one ever said it would be so hard,
I'm going back to the start

 


Det finns kanske inte direkt mycket negativt man kan säga om att tycka om en viss artist/grupp. Men om man litar på låten och verkligen sätter sig in och memorerar den på hjärnan och tilldelar låten till en speciell person, som sin pojkvän/bästa vän etc, då kan det vara ganska svårt att ta tag i det när förhållandet/vänskapen tar slut eftersom varje gång man hör just den låten som man förknippar med personen så tänker man på honom/henne.. vilket kan vara mycket sårande. Minnen kommer automatiskt upp och det kan ta lång tid att förtränga dem.


En månad kvar till julafton

Det är bara en månad kvar till julafon, det känns underbart.. snön bara faller ner från himlen. Artiklen hittade jag på Sydsvenskan (http://sydsvenskan.se/skane/article391982/Rykande-atgang-pa-eftertraktad-glogg.html)

Glöggen är redan eftertraktad av Skåningarna, speciellt Blossas årsgångsglögg, alla är redan inne på julstigen.
Totalt har Systembolaget redan köpt in 491000 flaskor Blossa 08 med blåbär. Det finns endast 60000 kvar som kommer ut i butikerna nästa vecka och hoppet om att bolaget ska få in fler flaskor till jul finns dock inte.
"Vi har köpt ut allt som vi haft möjlighet att köpa i år" säger Lenart Agén som är informationschef på Systembolaget.
Det är lite av en tradiotin att årgångsglöggen säljer slut innan julafton. Förra året kunde man även se att kunderna var ute för tidigt.
För att gynna svenskarnas tröst efter den populära årgångsglöggen har Systembolaget i år köpt in 20% fler flaskor än förra året, 2007, men det hade dock inte räckt överhuvudtaget, svenskarna är glupska och vill bara ha mer.
Varför vill man ens förstöra julkänslan med att köpa glögg etc. 1-2 månader innan jul? Känns lite tråkigt.

Efterlyst efter mord

Jag hittade en artikel på aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3811845.ab) där en 29-årig man höggs till döds.
Hela trapphuset i familjehuset i Umeå var nedblodat efter dådet. Polisen kallades till platsen vid halv 8 tiden igår kväll.
I lägenheten låg den svårt skadade 29-årige mannen. Mannen fördes till sjukhuset, han hade enligt uppgifter fått tre hugg i ryggen och ett i ögat, sorligt nog gick hans liv inte att rädda.
En 26-årig man söktes för att vara misstänkt för dådet, han ska ha enligt källor sagt till en annan 26-årig man "nu jävlar klipper vi honom".
Den döda 29-åringen är känd av polisen sedan tidigare, en av polisens teorier till dådet är att det är en knarkuppgörelse. Huset spärrades av för undersökning.


RSS 2.0